خصوصیات کرم ضد آفتاب خوب برای پوست چرب، خشک و مختلط


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب سایت من خوش امدید






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 69
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 52
:: باردید دیروز : 5
:: بازدید هفته : 63
:: بازدید ماه : 1056
:: بازدید سال : 2455
:: بازدید کلی : 11782

RSS

Powered By
loxblog.Com

womanbeauty

خصوصیات کرم ضد آفتاب خوب برای پوست چرب، خشک و مختلط
شنبه 16 اسفند 1399 ساعت 16:21 | بازدید : 417 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

اولین وسیله ای که هنگام بیرون رفتن از خانه برای محافظت از پوست خود استفاده میکنید چیست؟ قطعا جواب شما کرم ضد آفتاب خواهد بود. اشعه های مضر خورشید، مرد و زن نمیشناسند و پوست تمام افراد را در تمام سنین تحت تاثیر قرار میدهند، اما استفاده از کرم ضد آفتاب فقط مختص تابستان یا روزهای آفتابی نیست. متخصصان پوست در آکادمی پوست آمریکا اکیدا توصیه میکنند که در تمام طول سال از ضد آفتاب استفاده کنید. ما در این مقاله قصد داریم، راهنمای کاملی درباره کرم ضد آفتاب به شما ارائه کنیم.

چرا باید همیشه از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم؟

انجمن پوست آمریکا (ADA) بیان میکند که برای محافظت از پوست در برابر اشعه های UVA و UVB باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم. منظور از اشعه UVA، پرتوهایی هستند که باعث پیری زودرس و ایجاد چین و چروک روی صورت می شوند اما اشعه UVB باعث آفتاب سوختگی می شود. بدترین قسمت ماجرا این است که قرار گرفتن بیش از حد در معرض هر دو این پرتوها می تواند منجر به سرطان پوست شود. 

اگر فکر میکنید که اشعه های UVA و UVB فقط در روزهای آفتابی و در تابستان وجود دارند، سخت در اشتباهید. تحقیقات نشان داده که 80% از اشعه های خورشید می توانند از طریق ابرها عبور کنند، برف هم می تواند تا 80% از پرتوهای مضر خورشید را از خود عبور دهد و جالب است بدانید که هرچقدر ارتفاع بیشتر باشد، بیشتر در معرض اشعه ماورای بنفش هستید،  بنابراین حتی در روزهای بارانی، ابری و برفی هم باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، بنابراین ضرورت استفاده از کرم ضد آفتاب را در چند مورد خلاصه میکنیم:

  • محافظت در برابر اشعه های UVA و UVB

  • جلوگیری از پیری زودرس و چین و چروک

  • جلوگیری از تغییر رنگ پوست و ایجاد لکه های تیره

  • جلوگیری از آفتاب سوختگی

  • کاهش خطر سرطان پوست

 

کرم ضد آفتاب

 

نکات مهمی که باید در انتخاب کرم ضد آفتاب در نظر بگیریم

بسیاری از افراد قبل از خرید ضد آفتاب هیچ  تحقیق قبلی انجام نمی دهند و فقط به خرید یک کرم ضد آفتاب از برند مشهور اکتفا میکنند اما غافل از اینکه خرید یک ضد آفتاب نامناسب نه تنها از پوست آنها حفاظت نمیکند، بلکه ممکن است باعث آسیب بیشتر پوست نیز بشود، پس در جواب به “ یک کرم ضد آفتاب خوب میخوام” باید بگوییم حتما به فاکتورهای زیر توجه کنید:

SPF

SPF معیاری برای اندازه گیری میزان نور UVB توسط یک ضد افتاب است. متخصصان پوست توصیه میکنند از کرم ضد آفتابی استفاده کنید که SPF آن حداقل 30 باشد. روزهایی که ساعات زیادی باید زیر آفتاب باشید، باید از نیم ساعت جلوتر از یک کرم ضد آفتابی که SPF آن 30 یا بالاتر باشد استفاده کنید تا به خوبی تاثیر خود را بگذارد. 

جنس پوست

حتما دقت کرده اید که روی کرم ضد آفتاب نوشته شده که این کرم برای چه نوع پوستی مناسب است، مثلا اگر شما پوست چربی دارید باید اطمینان حاصل کنید که ضد آفتاب شما غیر کومدوژنیک است، یعنی منافذ پوست را مسدود نمیکند. در ادامه درباره بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست های چرب بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

چنانچه شما دارای پوست خشکی هستید، باید به دنبال مرطوب کننده های ضد آفتاب یا کرم ضد آفتابی باشید که حاوی مواد آبرسان باشد. 

ضد آفتاب شیمیایی یا فیزیکی

ما به طور کلی دو دسته کرم ضد آفتاب داریم، ضد آفتاب معدنی یا مینرال و ضد آفتاب شیمیایی. کرم ضدآفتاب شیمیایی با موادی مانند آووبنزون و اکسی بنزون ساخته شده و عملکرد آن طوریست که اشعه های UV را جذب میکند تا به پوست نفوذ نکند. کسانی که پوست حساسی دارند، بهتر است از نوع شیمیایی آن استفاده نکنند زیرا بعضی اوقات باعث خارش پوست می شود. در ادامه مقاله درباره تفاوت کرم ضد آفتاب مینرال و شیمیایی بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

کرم ضد افتاب مینرال یا شیمایی

 

کسانی که پوست چرب دارند، از این کرم ضد آفتاب استفاده کنند

بسیاری از مردم هنوز نوع پوست خود را نمیدانند. اگر پس از چند ساعت از شستن صورت خود، هنوز هم پوست شما احساس چری میکند و یا براق به نظر میرسد، یعنی شما دارای پوست چربی هستید. کسانی که پوستشان چرب است، غدد سباسه در زیر فولیکول های مو بیش از حد فعال هستند و سبوم بیش از حد طبیعی تولید میکنند.

بعضی از افراد براین باورند که برای جلوگیری از ایجاد روغن و چربی اضافه تر، افرادی که پوست چرب دارند نباید از کرم ضد آفتاب استفاده کنند، در صورتی که این یک تصور کاملا اشتباه می باشد. بهترین کرم ضد افتاب برای پوست های چرب، باید طوری باشد که روغن بیشتری را به پوست اضافه و منافذ آن را مسدود نکند.

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب عبارتند از:

  • ضد آفتاب کلین درم SPF30 آیسیس فارما

  • ضد آفتاب فاقد چربی SPF50 ام کیو

  • ضد آفتاب آکنه SPF 60 پریم

  • ضد آفتاب ژنوسان SPF 50 ژنوبایوتیک

مناسب ترین کرم ضد آفتاب برای پوست خشک

کسانی که پوست خشکی دارند، بیشتر از سایر افراد در معرض پیری زودرس پوست و ایجاد چین و چروک هستند اما جای هیچ نگرانی نیست، زیرا با انتخاب یک کرم ضد آفتاب مناسب، دیگر مشکل خشکی پوست وجود نخواهد داشت. 

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست خشک نه تنها باید از پوست در برابر اشعه های UV محافظت کند بلکه باید میزان رطوبت و چربی پوست را به حدی برساند تا پوست به خوبی آبرسانی شود. نکته مهم دیگر هم این است که این کرم ضد آفتاب نباید باعث ایجاد قرمزی، حساسیت یا جوش روی صورت شود. از نظر ما بهترین کرم های ضد آفتاب مخصوص پوست های خشک موارد زیر هستند:

  • ضد آفتاب رنگی SPF 80 آیسیس فارما

  • ضد آفتاب پوست خشک بی رنگ SPF60 سینره

  • ضد آفتاب رنگی پوست خشک SPF 50 اویدرم

  • ضد آفتاب پوست خشک و معمولی SPF 50 ژنوبایوتیک

 

کرم ضد آفتاب برای پوست خشک

 

کرم ضد آفتاب شیمیایی یا مینرال

ضد آفتاب های معدنی و شیمایی هر دو در محافظت از اشعه ماورای بنفش موثر هستند، اما روش و عملکرد آنها باهم متفاوت است. بسیاری از افراد از ما می پرسند که “ کرم ضد آفتاب مینرال بخریم یا شیمیایی؟”. در جواب به این سوال، ما در ادامه ویژگی های این دو را باهم مقایسه میکنیم.

ضد افتاب معدنی (مینرال)

کرم های ضد آفتاب معدنی که به آنها مسدود کننده های فیزیکی نیز میگویند حاوی موادی مانند اکسید تیتانیوم است. مکانیزم ضد آفتاب مینرال به این این صورت است که روی لایه بالایی پوست قرار میگیرد و اجازه نمیدهد اشعه های ماورای بنفش به لایه های زیرین نفوذ کند. 

ضد آفتاب مینرال برای افرادی که پوست حساسی دارند مانند خانم های باردار و کودکان مناسب تر میباشد. 

علیرغم تمام مزایایی که کرم ضد آفتاب مینرال دارد، باید بگوییم که رنگ غیر طبیعی، ساختار سنگین و ایجاد جوش از معایب آن به شمار میرود. 

 

ضد آفتاب شیمیایی

ضد آفتاب شیمایی حاوی ترکیباتی مانند اکسی بنزون و اوکتینوکسات است و عملکرد آن طوریست که اشعه های UV را قبل از برخورد به پوست جذب کرده و تغییر میدهد، به گونه ای که از آسیب دیدن آنها جلوگیری میکند. ضد آفتاب های شیمیایی، پرتوهای نور را به گرما تبدیل کرده تا از میزان صدمات آن جلوگیری کند.

شفافیت، محافظت بیشتر از پوست در مقابل اشعه UVA و چربی کمتر از مزایای کرم ضد آفتاب شیمیایی می باشد؛ در مقابل، امکان حساسیت و جذب در بدن، باید به لیست معایب آن اضافه شود.

 

کرم ضد آفتاب برای پوست های چرب

 

جمع بندی

کرم ضد آفتاب، قوی ترین ابزار محافظت از پوست صورت و بدن میباشد. اگر میخواهید که بهترین نتیجه را از مصرف کرم ضد آفتاب بگیرید، باید از ضد آفتابی استفاده کنید که بیشترین تناسب را با جنس پوست شما داشته باشد. 

داروخانه آنلاین مهتاطب نماینده فروش داروهای ایرانی و خارجی است و تمام داروهایی که در این داروخانه به فروش میرسند، دارای پروانه وزارت بهداشت و موسسه های مربوطه هستند. 

منبع: healthandbeautytechniques.blog.ir





:: برچسب‌ها: کرم ضد افتاب , کرم مرطوب کننده , کرم ضد آفتاب برای پوست چرب , بهترین کرم ضد آفتاب , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: